Lekers Hof

Op de hoek van Den Dries en Den Akker in Ledeacker is een sfeervolle woonhof met levensloopbestendige woningen in ontwikkeling.

Inloopavond 18 maart 2019

In juli 2018 hebben de gemeente en Jan Oosterhout Ontwikkeling B.V. een inloopavond gehouden over de ontwikkeling van de woonhof aan Den Dries en Den Akker. Het plan is tijdens die inloopavond op positief ontvangen, uiteraard met wat opmerkingen en aandachtspunten. Deze punten zijn zo goed als het kan verwerkt in het plan. Daarnaast is er veel gesproken over de onderwerpen parkeren en verkeer in de totale wijk Den Dries.

Verkeerskundig onderzoek
In overleg met de projectontwikkelaar heeft de gemeente ervoor gekozen om eerst een verkeerskundig onderzoek te doen naar de huidige situatie. Dan weten we beter welke aanpassingen we moeten doen voor de toekomstige situatie. Dit onderzoek heeft langer geduurd dan verwacht. Inmiddels is het onderzoek afgerond en heeft de gemeente aantal conclusies getrokken.

Tweede inloopavond
Nu organiseert de gemeente een tweede inloopavond. Op deze avond worden de resultaten van het verkeerskundig onderzoek en de aangepaste opzet van het bouwplan gepresenteerd. Geïnteresseerden zijn van harte welkom in 't Dorpshuus in Ledeacker op maandag 18 maart 2019. Inloop tussen 19.30u en 21.00u. Voor vragen kunt u terecht bij Susan Oppers – Selten van de gemeente Sint Anthonis.

WoonhofjeLekers Hof
Het plan bestaat uit 12 duurzame koopwoningen met eigen tuin en parkeermogelijkheid op (semi) openbaar gebied. De woningen zijn allen voorzien van een compleet woonprogramma op de begane grond en hebben op de eerste verdieping ruimte voor extra mogelijkheden. Deze plattegrondindeling van de woningen leent zich uitstekend voor senioren die graag wat kleiner willen gaan wonen en in de nabije toekomst mogelijk zorgbehoevend worden. Door de woningen zo te positioneren is er een traditioneel woonhofje gecreëerd waar bewoners de gelegenheid hebben elkaar te ontmoeten en wat zorgt voor een prettige leefomgeving.

Energieneutraal
Een actueel thema is op dit moment “gasloos bouwen”. Ook de 12 woningen van ‘t Lekershof worden zonder gasaansluiting gebouwd. Daarnaast heeft de ontwikkelaar het voornemen woningen te realiseren die energieneutraal zijn.

Bestemmingsplan
Voordat de plannen gerealiseerd kunnen worden zal eerst het bestemmingsplan gewijzigd moeten worden. Pas als de juiste procedures zijn gevolgd kan er gestart worden met de bouw.

Haalbaarheid
Gemeente Sint Anthonis en Jan Oosterhout Ontwikkeling B.V. uit Wijchen hebben een intentieovereenkomst getekend om de haalbaarheid van de plannen te onderzoeken. Deze inloopavond is daar een belangrijk onderdeel van. Architectenbureau Bulkens uit Molenhoek draagt zorg voor het ontwerp.

woensdag 24 april 2019
Inloopspreekuur door Vrijwilligerspunt en Dorpsteam Sint Anthonis

In april gaat het Vrijwilligerspunt samen met het Dorpsteam in een aantal kerkdorpen inloopspreekuren houden. Iedereen die kennis wil maken met medewerkers van het Dorpsteam en Vrijwilligerspunt is van harte welkom om binnen te lopen. Het inloopspreekuur in Ledeacker vindt plaats op: woensdag 24 april in ‘t Dorpshuus van 10.00 tot 12.00 uur.
Voor welke vragen kunt u binnenlopen? Informatie over vrijwilligerswerk: voor u zelf of voor uw vereniging. Iedereen die een persoonlijke vraag aan het Dorpsteam heeft of wil weten wat het Dorpsteam doet nodigen we ook van harte uit. De koffie en thee staan klaar en aanmelden is niet nodig. Meer informatie: vrijwilligerspuntsintanthonis@sociom.nl of 0485-700500 (Wendy Huijbers) en dorpsteam@sintanthonis.nl of 0485 – 700521.

zaterdag 27 april 2019

woensdag 8 mei 2019

woensdag 8 mei 2019
Jaarvergadering dorpsvereniging

Jaarvergadering Dorpsvereniging 't Leker in 't Dorpshuus.
Bekijk hier de notulen van de jaarvergadering van 2018.

Net als vorig jaar op zaterdag en zondag
Op zaterdag 18 mei live muziek met de Kofferbent. In het Dorpshuus gaan de deuren om 20.30 open en is er een avondvullend programma met een gevarieerd repertoire van Abba tot Zz Top. Entree: € 15,00 inclusief 8 consumpties. Vol=vol! Kaarten zijn te reserveren via kermisleker@gmail.com